9 Mart 2010 Salı

Son dönem oyunlarımız

Son dönem oyunlarımızı bloğumuza not düşmek adına sıralasak iyi olur sanırım.

Eşya saklamaca: Seçtiğimiz eşyayı sırayla saklıyoruz. Arayacak taraf eşya saklanana kadar gözlerini kapıyor. Oyunda gitgide iyi olmaya başladı. Eğer hile yapıp kenardan bakmazsam sakladığı şeyi bulabilmek için bayağı uğraşıyorum artık :)

Kartlarla hafıza oyunu: 6 tane kartı açıp yanyana koyuyorum. Önce üstündeki nesneleri bir bir söylüyor. Aynı sırada kapatıyorum ve bu sefer kapalıyken yerlerini soruyorum. Gösterdiği kartı açıyorum doğruysa açık kalıyor yanlışsa gösterip tekrar kapatıyorum. Sonra yerleri karıştırıp tekrar oynuyoruz.

Kulaktan kulağa: Baldanadam önceleri anlamsız kelimeler bulsada, etrafta gördüğün şeylerden söyle telkinleriyle anlamlı kelimeleri de kulağımıza söylemeye başladı. Oyunu mutfak masasında oynadığımız için seçtiği kelimeler tencere, masa, demlik gibi mutfak eşyaları oluyor genelde. Bu arada oyuna alıştırma sürecince ilk kelimeyi söyleyen onun haricinde biri olmuştu.

Çıkartma guruplama: Baldanadamın bir çıkartma duvarı var. Bazen dergilerden kestiği şeyleri bazende çeşitli çıkartmaları yapıştırarak duvarı dolduruyor. Elimizde bir çıkartma gurubundan iki tane olduğunda ikinci gurubu diğer eşlerinin yanına yapıştırmasını istiyorum. Mesela domatesin yanına diğer domatesi. O duvardaki domatesi ararken bende kardanadamın altında yada kitap okuyan kızın sağında gibi yönergelerle bulmasına yardımcı oluyorum.

2 yorum:

ZeyNes dedi ki...

Çıkartma duvarınıza bayıldım:) Zeynep'te çok seviyor yapıştırmayı.Buzdolabımız çok renklendi sayesinde:)

meldi dedi ki...

Meraklı miniğin çıkartmaları sağolsun :)

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam