9 Eylül 2009 Çarşamba

Bir Şarkısın Sen



Çocukların istismar edildiğini görmekten bıktım usandım. Her gün mesaisini kucagında yaklaşık 2 yaş bebeğiyle geçtiğim üstgeçitte yapan o dilenci kadının beynini patlatıp kucağında ağlayan o masum yavruyu alıp kaçasım geliyor. Ama sadece saklayamadığım gözyaşlarımı akıtıyorum umutsuzca.

Ne aileler ne de devletimiz hazinemiz olan çocuklarımızı korumuyorlar. Avrupalıları çoçukları sevmemekle, büyüyünce başından atmakla suçlarız ama kendi ülkemizde her türlü istismara, ihmale, kötü muamaleye maruz kalmarına duyarsız davranırız. Halbuki medeni ülkelerde çoçuklar kanunlarla koruma altındalar. Onlara kötü davranan aileleri bile olsa hiç düşünülmeden ellerinden alınırlar. Bizde ise çoçuk tecavüze uğramış olsa bile psikolojisi bozulmamıştır gibi garip raporlarla çocuğun tecavüzcüsü az bir cezayla kurtulur ve başka çocuklara saldırmak üzere serbest kalır yada madur çocuk ailesi tarafından bir sapıkla evlendirilmek zorunda bırakılır. Kanunlarda boşluklar, işleyişlerde aksaklıklar,insanlarımızda bu duyarsızlık olduğu sürece sağlıklı nesiller yetişitirmek ne kadar da zor...

Bu kadar olumsuz karamsar duyguların birden hortlaması sebepsiz değil tabi. TV izlemediğimiz için haberdar oladığım bir yarışma programını yine bloglar sayesinde öğrendim. Yaşları 10 dan başlayan çoçukların juri üyeleri karşısında şarkı söyledikleri saçma sapan bir şey. Uyumaları gereken saatlerde yapılan çekimler, yetişkin kıyafetleri ve makyaj içindeki halleri, söyledikleri yaşlarına uymayan şarkılar, kendini jüriye beğendirme stresi, üzerlerinden para kazanmayı hayal eden ailelerinin beklentileri,vs. herşey çoçukların aleyhine. Konu ile ilgili şuradaki uzman görüşünü okuyunca vahamet daha iyi anlaşılıyor. Malesef ulusal bir kanalda düpedüz çoçuk istismarı yapılıyor ama kimsenin umurunda değil. Ne kanun koyucular konuya el atıyor nede insanlar durumu protesto ediyor. Ben kendi çapımda rtüğe şikayette bulundum en azından hiç bişey yapamadım dememek için. Belki şikayetler artarsa yayından kaldırılması ihtimali olur diye duyarlı olduğuna inandığım insanlara da mail attım. Buradanda yazıyorum lütfen yukarıdaki linkteki makaleyi okuyun ve bu programı rtüğe şikayet edin!!!



1 yorum:

annesiningülü dedi ki...

valla sonuna kadar haklısın bende okuyup gerekli şikayeti yapacağım.
bende hiç izlemedim ama reklam aralarında denk geldim dakika izlemem böyle şeyleri. reyting uğruna geleceğimiz çalıyoruz farkında değiliz.

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam