27 Mayıs 2009 Çarşamba

Yulaflı Kurabiye


Dün baldanadamımla evdeydim. Parka giderken yanımızda mama götürüyoruz her zaman. Dünde sadece meyva götürmeyeyim, uzun süredir aklımda olan yulaflı kurabiyeyi yapayım dedim. Oldukça basit tarif. Çok da sağlıklı bir kurabiye oldu. Kaynak buradan.

Malzemeler şöyle:
4-5 kaşık oda sıcaklığında tereyağı
3/4 su bardağı gr pekmez
1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı karbonat
Bir fiske tuz
3 avuç yulaf ezmesi
Aldığı kadar tam buğday unu

Yapılışıda şöyle:
Tereyağını mikserle krema haline getirip Azar azar pekmezi ekliyoruz. Vanilyayı da ekleyip çırpıyoruz. Yulaf ezmesi, un, karbonat ve tuzu karışıma ekliyoruz. Gerisini elle yoğuruyoruz. Benimki kıvamlı olana kadar un ekledim. En sonunda yumusak ama yapışmayan bir hamur çıktı. Orjinalinde yuvarlak olarak hazırlanmış ama ben baldanadam sevsin diye kurabiye kalıplarını kullandım. Önceden ısıtılmış fırında(180 derece ) 15 dakika pişsin desede benim fırında daha kısa sürede pişti.

Şeker yerine pekmez olduğu için ben sevmem sanmıştım(Pekmezi tahinsiz asla yiyememde) ama beklediğimden çok daha güzel oldu. Baldanadamda çok güzel yedi.Bundan sonra sık sık yaparım sanırım. Bir dahaki sefere üstünü çekilmiş ceviz ile süslemeyi düşünüyorum.


Not:Tabiki resmini çekemedim. Benimkileri yukardakilerin kalp ve yıldız şeklinde olanı olarak düşünebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam