22 Aralık 2010 Çarşamba

Emzirme Reformu Mimi



(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç?
- Malesef hamileliğimde emzirme ve anne sütü ile ilgili araştırmalar yaparken gerçek oranı görmüş ve çok şaşırmıştım. Eğer bilmeseydim %80 olduğunu düşünürdüm. Herhangi bir tıbbi olumsuzluk durumu haricinde anne sütünün bütün bebeklere verildiğini düşünüyordum. Gerçek oran yüzde iki bile değil. Çok acı. Bebeklerin onlar için yaratılan mucizeden basit sebeblerle mahrum kalmaları çok acı.

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
-Oğlumu ilk altı ay sadece anne sütüyle beslesim. Beşinci ayında işe geri dönmüştüm. Ondan sonrana onüç aylık olana kadar emdi. Sonra kendi isteğiyle bıraktı.

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
-Doğum öncesi iznimin beş haftasını doğum sonrasına aktardım. Resmi iznim bitince 2 ayda ücretsiz izin aldım. Oğlum beşinci ayını doldurduğunda işe geri döndüm.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
-Kullanabildim. İşim evime çok yakın olmadığından yollarda vaktim kaybolur diye oğlum bir yaşına gelene kadar haftanın bir günü olarak kullandım.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
-Hayır karşılaşmadım fakat daha sonra bazı şartları zorladığım için sürtüştüğümüz oldu. Çünkü süt iznim bittikten sonra kullanmadığım yıllık izinleri haftanın bir günü kullanak suretiyle (bayağı vardı) oğlum iki yaşına gelene kadar yine 4 gün çalıştım. Daha sonra anlaşmazık yaşayarak işten ayrıldım. 9 ay süreyle evdeydim. İşyerim beni geri çağırdı. Şimdi direk 4 gün evde bir gün evden destek şeklinde anlaştık yani oğlum doğduğundan beri haftada döt gün işe gidiyorum.

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Kişilerle ilgili sorun hiç yaşamadım. Ama hastane, AVM, havalanı gibi yerlerde yetersiz bebek bakım odaları konusunda sıkıntım oldu. Yinede yardım istediğimde herkes yardımcı olmaya çalışıyordu. YKM'de alışveriş yaparken oğlum acıkınca toplantı odalarında emzirdiğim bile oldu. Ama ana-sağlık merkezinde kapısı olmayan sağlıksız bir ortamda sinir olarak emzirdiğimde oldu. Kalabalık bir otobüste oğlum acıktığı için ağlarken bir teyzenin çekinme yavrum emzir diyerek örtünmek için şalını teklif etmesini ise hiç unutmuyorum.

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?

- Teknik bir desteğe çok ihtiyaç duymadım gögüs ucu yaralarıma göğüs kalkanı önerisini soyleyen bebek hemşiresine hala minnettarım ama psikolojik destek gerektirecek bir çok dönem geçirdim. Annemin, eşimin ve çalışan anne olan başka arkadaşlarımın destekleri çok oldu. Kendi kendimi motive etmeye çalışım hep.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?

- Emzirmeye çok kararlı ve istekliydim. Normal doğum olmasına rağmen yaşadığımız sağlık problemleri sebebiyle oğlumu hemen emziremedim. Sütüm geç geldi ve oğluma mama verildi. Lohusa halimle yıkıldım resmen. Sütüm neredeyse 1 hafta sonra gerçekten geldi. Bu arada oğlum sarılık da oldu ve süt yetmiyor baskısı malesef bir üst sorudaki destekçim olan annemden geldi. İlk zamanlar üzülüp ağlıyordum. Sütümün geldiğine inandıktan sonra ilk bir ayım onu ikna etmeye çalışmakla geçti. Mama kutusu demokratesin kılıcı gibi sürekli annem tarafından bana teklif ediliyordu. Herseferinde reddederken acaba oğlumu açmı bırakıyorum diye ikilem yaşıyordum. İnternetten sürekli araştırıp doyup doymadığını anlamaya çalışıyordum. Tartıya gidene kadar kriterim günlük çıkardığı bez sayıdıydı ama annem internetteki bilgilere pek güvenmiyordu. Aylık kontrolumuzde dört kilo doğan oğlumun beş kilo sekizyüz gram olduğunu öğrenip gözlerimiz fal taşı gibi açılınca annem bir daha bana sütün yetmiyor baskısı yapmadı ve oğlumu besleyeyim diye beni elleriyle besledi sağolsun :)

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
-
Evet. İşe yeni geri döndüğüm zaman o kadar kafayı takmıştımki bu konuya. Sağlık bakanlığı ilk altı ay anne sütü diyordu ama aynı devlet çalışan anneleri iki ay sonra işe geri çağırıyordu. O zamanki parlementodaki tüm kadın milletvekillerine, anne-bebek sorunları ile ilgilenecek sivil toplum kuruluşlarında ve bazı gazetecilere mailler atmıştım. Geri dönenler çok olmuştu. Bireysel bir haykırıştı benimki. Şimdi böyle genele yayıldığını görmekten çok mutlu oluyorum. Teşekkürler Elif.

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için http://emzirmereformu.com/adresindeki formu doldurmanız yeterli.

Destekledim. Okuyan herkesi de desteklemeye çağırıyorum ve bu mimi henüz yazmamış herkese gönderiyorum.

1 yorum:

http://general.klimaservisi.net.tr dedi ki...

General Klima yetkili servisi olan firmamız, General klima satışı, bakımı - onarımı ve montajında profesyonel hizmetler sunar. Profesyonel teknik personelimiz ile yetkili servisi olduğumuz General Klima kalitesinden taviz vermeden uygun fiyatlara hizmetler sunmaktayız. Sektörde geçirilen uzun senelerin verdiği bilgi ve tecrübeyle Japon iklimlendirme markası General'in uzmanlığıyla birleştirerek yüksek kullanıcı memnuniyeti sağlayarak profesyonel servis sunuyoruz. General'in sessizliğe ile ön plana çıkan klimalarından satın almak veya yetkili servis çağırmak için bizi aramalısınız. İstanbul Avrupa yakasında bulunan firmamız General‘in uzmanlığı ile servis hizmetleri ve satış konusunda her zaman yanınızda.

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam