11 Haziran 2009 Perşembe

Elmalı İrmik Tatlısı



Geçende yazarım dediğim tarifin sırası geldi. Aysun sütümüzde geldi dün. Mis gibi sütle bir sütlü tatlı yapma vaktidir.
Mazemeler:
1 lt süt
9 yemek kaşığı irmik
11 yemek kaşığı şeker
1-2 kaşık tereyağı
1 paket vanilya
1 adet elma
Dövülmüş ceviz
5-6 tane ezilmiş pötibör bisküvi
Tarçın

Yapılışı
Süte irmik ve şekeri koyup pişiriyoruz. Koyulaşınca vanilya ve tereyağını ekliyoruz.
Elmayı rendeleyip hafif tavada çeviriyoruz. İçine dözülmüş ceviz, tarçın, ve pötibör bisküvi kırıkları koyuyoruz. Miktarları ben gözkararı koyuyorum. Elmanın sulu kıvamının gitmesi icin 5-6 tane pötibor benim için yeterli oluyor.
İrmikli muhallebi sıcakken, yayvan bir kaba yarısını boşaltıryorum. Üstüne elmalı içi yerleştiriyorum. Kalan muhallebiyide üstüne döküyorum tekrar. Üstünü süslemek hayal gücüne kalmış. Soğutup dilimleyerek servis ediyoruz. Baldandam bu tatlıya bayılıyor. Benim yediğimden daha fazla yiyor nerdeyse...

Not: Resim yine alıntı ama aynı bu şekil bir şey oluyor. Evde baldanadam haricinde hiçbir şeyin resmini çekmek aklıma gelmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam