24 Haziran 2009 Çarşamba

Terbiyeli Sebze çorbası


Dün izin günümdü. Akşam için kabak dolması yapmaya karar verince oyduğum kabak içlerinde de çorba yaparım dedim içimden. Çeşitli sebze çorbası tariflerinden bunu kendime en yakın buldum :)
Malzemeler
Yaklaşık 3 tane kabağın oyulmuş içi veya bir tam kabak ta olabilir
2 yemek kaşığı tereyağı
1 orta boy soğan
2 yemek kaşığı tam buğday unu
1 adet domates
1 adet tatlı kırmızı biber
1 patates
1 çay bardağı bezelye
1 lt kaynamış su
1 bardak süt
1 yumurtanın sarısı
tuz

Hazırlanması:

Soğanı ve biberi doğrayıp tereyağı ile çeviriyoruz. Soğan pembeleşiyor. Domatesi ve diğer sebzeleri karıştırıp 3-4 dakika sonra unu ekliyoruz. Un ile bir süre kavurduktan sonra suyu ve tuzu ekleniyor ve hafif ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Pişince çorbayı blendırdan geçiriyoruz.Ben hafif taneli bıraktım. Süt ve yumurta sarısını bir kapta çırpıyoruz. Çorbadan bir kepçe alıp devamlı karıştırarak süte karıştırıyoruz. Sonra karışımı yavaş yavaş karıştırarak çorbaya ilave ediyoruz. Sevdiğimiz kıvama göre kaynamış su ekleyebiliyoruz.

Tarifin orjinalinde domates ve biber salçası vardı ben salça yerine domates ve biberin kendilerini kullandım. Tarifin orjinalinde un olarak beyaz un kullanılıyor. Ben artık evde hep tam buğday unu kullandığım için beyaz un kullanmadım. Bu çorba süt ve tuz çıkartılarak 1 yaş altı yaz bebeklerinde de afiyetle içirilebilir.

Baldanadam sebzeleri sade zeytinyağlı pişirince benim istediğim kadar yemediği için sebzeleri değişik şekillere sokarak yedirmeye çalışıyorum. Sebze çorbası en kolayı oluyor. Fırında peynirli kabak ve karnıbahar da baldanadamın severek yediklerinden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam