10 Haziran 2009 Çarşamba

Tuvalet eğitimi



Baldanadamım henuz 18 aylık oldu. Tuvalet eğitimi için zamanlamayı uzun süredir düşünüyorum. Hazır bezlerin erkek çoçuklar için zararlı olduğunu bildiğimden çok hevesliyim hatta. Fakat oğlumda bu eğitime hazır oldunu gösteren bir belirti olmadığından hiç bir girişimde bulunmadım. Altı kirlendiği zaman haber veriyor ama sadece yaptıktan sonra. Eğer çok keyifli bir oyun içindeyse haber de vermiyor. Haber vermediği gibi gel oğlum popomuzu temizleyelim dediğimde başını iki yana hızlı hızlı sallayıp reddediyor. Merdiven inip çıkmayı da bizden yardım almadan yapamıyor henüz zaten. Bende sadece işin psikolojik hazırlık kısmı ile ilgilenmekle yatiniyorum. Tuvalete girip çıkarken neden orda olduğumu anlatıyorum. Kendisinin de ilerde orayı kullanacağını söylüyorum. Kaydırak yayınlarının bez kitabı Küçük Ayşe Evde kitabında banyo sayfasında ayşeyi tuvalete oturtup çiş yaptırıyorum :) Baldanadamda artık kitabı eline alınca ayşeyi doğru tuvalete koşturuyor :)


Ayse minik oyuncak bir kız sayfalar arasında gezinebiliyor...


Geçen haftasonu ise daha somut bir adım olarak oturak aldım. Baldanadam inceledi ama oturmadı ben teşfik etsemde pek istekli gözükmedi bende zorlamadım. Şimdi öyle gözünün önünde duruyor sadece. Başarısız denemeler yapıp onu soğutmak istemiyorum. O yüzden bizim tuvalet eğitimimiz sadece benim gözleme çalışmalarımdan oluşuyor sadece. Hazır bezlerin bez bölgesideki sıcaklığı 1-5 derece arasınada yükseltmesi olmasa ben halimizden memnunum aslında. Hele parkta, sokakta çişim geldi diye annelerini paniklere gark eden minikleri görünce bu günleri arayacağımızı düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

free html visitor counters
Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Baldanadam